sunnuntai 29. maaliskuuta 2009

Helmiäisnauhaa... Pärlemoband...


"Lainasin" puodilta rullan ihastuttavaa helminauhaa, oli pakottava tarve saada tehdä käsillä jotain sievää. Pääsiäismuna syntyi sekä muutama liina joita tosin tarvitaan vasta kesällä... Eli suojaliina esimerkiksi kermanekan tai mehukannun päälle jottei roskat ja pörriäiset pääse juominkeihin. Vinkin sain eräältä paikkakunnan rouvalta, kiitos hänelle :-)

"Lånade" en rulle vacker pärlband från butiken, kände att jag måste göra någonting sött med mina händer. Det blev ett påskägg och några dukar, som nog först kan användas på sommaren... Alltså dukar som man har över gräddsnäckan eller saftkannan så att inga skräp eller småkryp hamnar i dryckena.Fick tipset av en dam här på orten, tack för det :-)


3 kommenttia:

  1. Hej! Vilken underbar liten bod du har på Korpo! Jag lovar komma och hälsa på dig och din bod i sommar! Jag bor på Åland men kommer ursprungligen från Houtskär, där bor mina föräldrar som jag brukar besöka!
    Trevlig blogg!

    VastaaPoista
  2. Oj så sött med såna små dukar! de komme väl till pass när flugorna börjar surra...

    VastaaPoista
  3. Heippa, tulipas kauniit, itse koklasin samaa kangasta sinisillä kukilla ja ok sekin:)
    Ja muna- nätti!!
    Mun "munatalkoot" huh, huh!!

    Voi hyvin, Virpi

    VastaaPoista